گرت بيل، شاهزاده چند وجهى قابل اعتماد

جدیدترین عکس و خبر ها از رونالدو و رئال

خبرها از معتبر ترین وبسایت های دنیا گرفته میشود!

گرت بيل، شاهزاده چند وجهى قابل اعتماد

علی دشتی & ارشیا
جدیدترین عکس و خبر ها از رونالدو و رئال خبرها از معتبر ترین وبسایت های دنیا گرفته میشود!

گرت بيل، شاهزاده چند وجهى قابل اعتماد

طرفدارى- مدت ها قبل از اينكه گرت بيل به عنوان ركورددار نقل و انتقالات جهت ايجاد ابعادى جديد در فاز تهاجمى رئال مادريد، از پايتخت انگليس به پايتخت اسپانيا منتقل گردد، او به عنوان مدافعى چپ هفده ساله در تيم ساوتهمپتون دوران حرفه اى فوتبال خود را با حضور در ليگ دسته دوم انگليس آغاز نموده بود تا اينكه در تابستان 2007 به تاتنهام پيوست.

در تاتنهام نيز ابتدا از گرت بيل بيشتر به عنوان مدافع سمت چپ بهره گرفته مى شد تا اينكه به دليل كيفيت بالاى وى در فاز تهاجمى، از سوى كادر فنى تيم ترجيح داده شد كه گرت بيل به يك خط جلوتر انتقال يابد. هرى ردنپ يكى از سرمربيان اين ستاره ولزى و يكى از بزرگترين حاميان وى به تازگى در ستون هفتگى خود در روزنامه انگليسى Telegraph در اين زمينه مدعى شده:"ما مى دانستيم كه گرت بيل بازيكن بسيار ويژه اى است."

تابستان 2013 رئال مادريد با پرداخت مبلغ خيره كننده 94 ميليون يورو گرت بيل را به خدمت گرفت و اين شاهزاده ولزى را به گران ترين بازيكن تاريخ فوتبال بدل نمود. زير نظر كارلو آنجلوتى سرمربى پيشين مادريدى ها تاثيرگذارى گرت بيل در سمت چپ يا راست زمين از همان ابتدا به خوبى مشخص بود و او توانست پتانسيل بالاى خود را به معرض نمايش گذارد، هرى ردنپ به خوبى عملكرد گرت بيل را اين گونه توصيف مى نمايد:"بيل چه در فواصل كوتاه و چه بلند بسيار سريع است و مى تواند فاصله 60 تا 70 مترى را بدون افت سرعت طى كند و حتى دريبل نمايد."

در اين مدت البته كم و بيش انتقاداتى نيز به گرت بيل از سوى منتقدين و مطبوعات اسپانيايى وارد شده، اما در دو فصل گذشته وى بى ترديد از با ارزش ترين بازيكنان رئال مادريد بوده است. البته بيل با عملكرد خوب و سرعت خيره كننده خود در بيشتر مواقع پاسخ خوبى به منتقدين داده است كه گل فراموش نشدنى او در بازى فينال كوپا دل رى مقابل بارسلونا كه از روى يك حركت انفرادى و سريع به ثمر رسيد، نمونه خوبى براى اين مسئله است.

حركات انفجارى گرت بيل كه از كناره هاى زمين آغاز مى شد، كمكى بزرگ براى مادريدى ها جهت دور زدن دفاع متراكم حريف محسوب مى گرديد و بى ترديد يكى از موثرترين اسلحه هاى تهاجمى كارلو آنجلوتى بوده است، اما در اين فصل رافائل بنيتز سرمربى جديد رئال مادريد نقشى جديدتر براى اين شاهزاده ولزى در تركيب خود در نظر گرفته و او را به يك هافبك تهاجمى در ميانه ميدان نزديك به مهاجم اصلى تيم بدل كرده است، به نوعى مى توان اين شاهزاده ولزى را مغز متفكر، خلاق و بازى ساز مادريدى ها در فاز تهاجمى اين فصل دانست. تغييرى كه در نگاه اول شگفتى آفرين به نظر مى رسد، اما با چنين تغييرى حركات انفجارى و خطر آفرين گرت بيل از كناره هاى زمين محدود خواهد شد؟ رافا بنيتز اين گونه فكر نمى كند، چون اين سرمربى اسپانيايى بارها تاكيد نموده كه در تلاش است با ايده هاى خود بيشترين آزادى ممكن را براى گرت بيل در سيستم خود براى رئال مادريد در نظر گيرد.

ديدارهاى اخير رئال مادريد تا حدودى بر درستى تصميم بنيتز صحه گذاشته است، هفته گذشته گرت بيل در بازى مقابل اسپانيول از پست خود به عنوان هافبك تهاجمى پست سر مهاجمين تيم در شكل گيرى چهار گل مادريدى ها به شيوه هاى كوناكون مشاركت مستقيم داشت. در مجموع اين شاهزاده ولزى در سه بازى نخست اين فصل رئال مادريد در لاليگا سه پاس منجر به گل داشته در صورتى كه وى در فصل گذشته در سى و يك بازى لاليگا تنها نه مرتبه با پاس هاى خود بازيكنان هم تيمى را در موقعيت گل قرار داده بود  و در صورت ادامه چنين روندى در فصل جارى گرت بيل آمار جديدى در اين زمينه از خود بر جاى خواهد گذاشت.

با اين حال پرسشى كه مطرح مى شود اين است كه آيا استفاده گرت بيل در ميانه ميدان سبب نخواهد شد كه پتانسيل و قابليت گرت بيل محدود گردد؟ و اينكه آيا گرت بيل مى تواند در بازى هاى حساس تر مقابل تيم هاى بزرگ نيز به درخشش خود در پست جديد ادامه دهد؟ آلبرتو پينرو از كارشناسان به نام فوتبال اسپانيا در اين زمينه اما كمى ترديد دارد با اين وجود اما عملكرد بيل را شايسته تمجيد مى نمايد:"در ديدارها مقابل بتيس و اسپانيول گرت بيل فوق العاده بود، اما در تساوى بدون گل مقابل اسپورتينگ گيخون در اولين بازى لاليگا و در چهار بازى آماده سازى پيش فصل، وى در پست جديد چندان درخششى نداشت،‌ شايد به اين دليل كه پست جديد براى وى تا حدودى نامعمول بود و انجام حركاتى سريع در فضايى تنگ و محدود تا حدودى براى وى ناممكن است."

پينرو در ادامه معتقد است:"نمى توان از گرت بيل انتظار ثبات عملكردى فوق العاده  ومعجزه را در اين پست داشت، البته من انتظارات بالايى از وى در پست جديد ندارم." با اين تفاسير نبايد فراموش نمود كه گرت بيل پيش از اين بارها به اثبات رسانده كه بازيكنى تغييرپذير است و حال وى از اين شانس برخوردار است كه نشان دهد علاوه بر برخوردارى از ويزگى هاى بسيار مثبت، بازيكنى چند وجهى نيز محسوب مى گردد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 30 شهريور 1394 | 10:34 | نویسنده : علی دشتی & ارشیا |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.